Thursday, May 8, 2014

Smithsonian National Zoo

Idag åkte jag och Marie röda linjen till Cleveland Park för att gå på zoo! Sånt borde göras oftare. Tanken var först att vi skulle gjort det igår för att fira att vi äntligen är klara med skolan, men så började det regna. Som tur var fick vi kanonväder idag! Fullkomligt älskar att ha sommarvärme redan i maj (30 grader och sol låter väl rätt nice? Jag tackar och tar emot).

Det var grönt och lummigt med massa snirkliga gångar överallt. Det ser inte ut som det på bilden, men det var proppfullt med skolklasser och barnfamiljer. Det är nog bäst att inte gå på zoo mitt på dagen eller på helgen.

Vi hann titta en kort stund på elefanterna. (titta så grönt det är!)

Sen gick vi till fågelhuset och tittade på bland annat den här fågeln som lät väldigt roligt och högt hela tiden. Jag var lite tveksam först (är livrädd för fåglar) men det gick bra (hoppade över rummet där fåglarna flyger fritt).

Hej hej fåglar.

Efter fåglarna gick vi och tittade på pandor. Pandabebisen på bilden är sprillans ny och heter Bao Bao och är typ det sötaste jag sett någonsin. Hon klättrade upp på grenen och lekte med en pinne ett tag innan hon tappade pinnen, försökte sträcka sig efter den och ramlade ner igen. Jag hade kunnat stå där hela dagen.

Det är så roligt att se alla barn så zoo, helt uppspelta och tycker att minsta lilla grej är världens bästa sak. En liten tjej sprang mot inhägnaden och ropade "Look, it's a lion!". Vi kikade över staketet och såg en åsna.

Vi tog en matpaus.

Sen gick vi och tittade på Small Mammals Exhibition. Så söta apor!


Gorillor är ett av mina favoritdjur.

Vi gick vidare till Reptile Exhibition och där var det fullt av ormar och skrikande barn.

Dinosauriefotspår.

Mäktigt.

Vid det här laget var vi så slut i huvudet och kroppen att vi sa hej då till djuren och gick vidare tvärs över gatan.

För där låg nämligen en frozen yoghurt butik. Perfekt! Jag hade inte ätit frozen yoghurt tidigare men det var så himla gott! Jag tog lite av allt för jag kunde inte bestämma mig.

Sen promenade vi till metron igen och åkte hem och strax ska jag lägga mig och sola på taket. Sommarlov alltså <3

No comments:

Post a Comment