Thursday, March 20, 2014

Torsdagslista

Bilder från mobilen: 1. Min tumblr (här) 2. Paket från Sverige 3. Sjuk-selfie i tisdags 4. Snapshot från när jag väntade på metron hem från skolan.

Jag har känt mig lite off och halvsjuk hela veckan så idag tänkte jag att vi kör en lista som jag hittade på Floras blogg:

Jag heter: Victoria Maria Svanborg
Jag är för tillfället: efter-sista-lektionen-trött och helgpepp.
Jag är bra på: lägga märke till bra små saker i vardagen. Har blivit mycket bättre på det nyligen.
Jag tycker inte om: broccoli.
Jag är dålig på: att sluta skjuta upp saker.
Jag läser: tråkig kurslitteratur, Seventeen magazine och Niceville av Kathryn Stockett.
Jag gillar när: när jag har lite extra tid att vara kreativ.
Jag sjunger: alltid i bilen och när jag är ensam hemma men aldrig framför folk.
Jag älskar: platsen jag är på, både fysiskt och i livet.
Jag är inte speciellt bra på: att laga annat än pannkaka och pasta. Mamma har lovat att laga precis vad jag vill ha när jag kommer hem i maj.
Jag föredrar: chokladglass framför all annan glass.
Jag tycker om: att skriva när jag har inspiration, bästa känslan.
Jag är beroende av: indie topp 100-listan på Spotify.
Jag har på mig: Mörka skinny jeans och en vit stickad tröja.
Jag dricker: vatten. Hela tiden.
Jag lyssnar på: surret från gatan, flygplan och brandbilar. Hemma-mixen.
Jag blir arg på: en viss amerikan som tycker att kvinnor inte borde göra annat än stå i köket.
Jag blir rädd av: känslan att jag är nära på att trilla tillbaka i dåliga vanor.
Jag önskar: att jag kunde klona mig så att jag kunde vara i DC och i Sverige samtidigt.
Jag är pinsamt dålig på: telefonnummer. Kan fortfarande inte mitt eget amerikanska.
Jag är uppväxt: i en stad som alltid känts för liten, med en dröm om något större.

Extra sak: Tror att jag just såg presidentens helikopter flyga förbi här utanför fönstret. Det trodde jag aldrig att jag skulle skriva.

No comments:

Post a Comment