Friday, March 14, 2014

En tisdag i DC. del 1


I tisdags var det så himla varmt väder här att jag kunde ha på mig kjol och magtröja utomhus! Jag hoppades att det var våren som kommit hit, men så tittade jag på vädret och såg att det ska snöa nästa vecka så då tänkte jag att det var lika bra att passa på. Halsbandet är från märket August och det står Never Give Up Your Dreams på det. Jag köpte det innan jag flyttade och tänkte att det passade bra.


Hej hej monumentet.


Tittar man åt andra hållet ser man Capitolium. Har för mig att det är den högsta byggnaden i DC för att man inte får bygga högre.


Jag hoppade på blå linjen in till DC och gick av vid Smithsonian och hamnade därför nästan direkt på The Mall. Det är så himla galet att jag har läst om platsen så himla mycket i historieböcker och nu ligger det bara ett par minuter därifrån jag bor. Vädret var varmt men mulet och det satt ett par personer på filtar och läste. Tror att det kommer bli en utmärkt picnic-plats längre fram i vår.


När jag kom fram var jag hungrig och frågade Siri om vägen till närmsta Starbucks.


Gick förbi National Museum of American History och tänkte att hit måste jag gå en annan dag. Hade gärna gjort det direkt, men det var så himla lång kö.


Gick lite till och bara tittade mig omkring. Älskar den här staden.


Svängde in på en annan gata och gick förbi den här fina bron vid Department of Agriculture tror jag det var.


Det känns så himla storstad med såna här cyklar på nåt sätt.

När jag äntligen kom fram till Starbucks beställde jag en tall varm choklad och en tomat, pesto och mozzarella panini och satt där och skrev i en timme eller två tills det var dags att gå vidare...

... Till Smithsonian Museum of Natural History! Där gick jag runt hur länge som helst och fotade men det får ni se imorgon för det behöver ett eget inlägg!

No comments:

Post a Comment