Thursday, March 13, 2014

Den stora hockeymatchen


Förra veckan skickade jag ett meddelande till Elina på Facebook och frågade om hon ville gå på en hockeymatch med mig, jag tänkte att det kunde vara trevligt för vi har inte hunnit umgås särskilt mycket tidigare och så hade jag hört att hon gillade hockey så det tänkte jag var perfekt. Hon sa ja och så bokade jag, Elina och Charlotte biljetter till Washington Capitals mot Pittsburgh Penguins i måndags kväll på Verizon Center. Fantastiskt!


Jag hade snabbsminkat mig med lite eyeliner och min nya Revlon Just Bitten Kissable Lip Balm Stain i nyansen Smitten - bästa inköpet på länge. Den håller superlänge, trots mat och dricka och hockey och här på bilden var jag så peppad att jag knappt visste vart jag skulle ta vägen.


Alltså, det bästa med sport i USA måste ändå vara att höra nationalsången. Jag vet att det är konstigt, men jag bara älskar herregud-jag-är-här-känslan av det. Fastän det redan gått två månader sen jag kom hit så vaknar jag ändå varenda dag och blinkar en extra gång för att dubbelkolla att jag inte drömmer. Verizon Center var fullsatt så det var himla mäktigt i alla fall.

Caps förlorade men det gjorde inte mig så mycket, Elina som hejar på Penguins blev desto gladare! Jag tappade fokus lite då och då som vanligt, men min favoritstund på hela matchen var i en av periodpauserna när ett lag barnspelare kom ut. De var så himla söta! De halkade omkring på isen och försökte göra mål. En av killarna lyckades (två gånger!) och hela arenan applåderade när han gjorde segergester. Så gulligt! Det påminde mig så himla mycket om min bror när han var liten och övade segergester hemma i köket.


Charlotte, jag och Elina tillbringade pauserna med att ta selfies. Ungefär så här pepp var vi!


Varje gång Capitals gjorde mål (eller när Crosby drog på sig en utvisning) stog alla Caps fans upp och applåderade så hela golvet skakade. Det var galet mycket folk! Så häftigt!


När matchen var slut tog vi och resten av DC area metron hem igen och Elina visade stolt upp Penguinströjan och jag var så himla adrenalin-pepp att vi bestämde planer för nästa äventyr! Längtar redan till nästa match! SÅ HIMLA BRA KVÄLL alltså!

No comments:

Post a Comment