Monday, March 24, 2014

Måndag morgon


Bilder från slutet av januari då jag väntade på att journalistiklektionen skulle börja. De representerar ungefär hur jag känner idag också. Tyvärr provade jag en ny skincare routine i fredags, fick en allergisk reaktion och nu är mina ögon röda och kliar. Så idag blir det inga nya bilder.

Måndag morgon och den här gången måste vi faktiskt gå upp och äta frukost och åka till skolan. Minns inte ens när jag var i skolan en måndag senast på grund av alla snow days. Har blivit bortskämd med fyradagarshelger alldeles för länge. Det är svinkallt ute, men soligt och imorgon ska det tydligen snöa igen.

Jag har två lektioner idag, PR och journalistik, och efter att ha gått upp och trotsat vinterkylan och tröttheten, kommer jag till skolan och båda hissarna är trasiga. Mina lektioner är på tredje och fjärde våningen och jag kan inte gå i trappor. Så nu får jag sitta och vänta på att de ska lagas (förhoppningsvis snabbt men man vet aldrig i det här landet) och tyvärr har jag ett möte med min internship cordinator klockan två, annars hade jag kunnat åka hem. Tack och lov har jag fritt wifi så jag kanske kan titta på Netflix för att fördriva tiden.

Alltså. Det är måndag.

No comments:

Post a Comment