Sunday, February 23, 2014

En vårdag i februari


Våren har varit på besök i DC i helgen. Igår var det 18 grader varmt och jag gick utan jacka. I FEBRUARI. Det har jag aldrig gjort tidigare. Idag var det minst lika varmt men jag har inte varit ute för jag har varit en duktig student och förberett mig för veckan (aka pluggat hela dagen för att förhoppningsvis underlätta lite).

Var bara tvungen att gå ut en stund på balkongen och andas lite. Har lite svårt att greppa att det ska snöa på onsdag. Tog med mig kameran och knäppte bilder utan att tänka. Log för mig själv när jag kände pirret i magen, herregud jag är faktiskt här, och att jag nu associerar flygplansbrus och tjutadne brandbilar med hemma.

Till middag var tanken att äta avokadopasta för det ser så gott ut. Fick improvisera lite för jag trodde avokadon var gammal (tydligen kan de se mögliga ut utan att vara det), så jag kryddade alfredosåsen med lite limejuice, chili, vitlökskrydda och basilika. Blev supergott! En sak har jag lärt mig och det är att alltid, alltid ha alfredosås och ketchup hemma - de kan rädda vilken måltid som helst.

Nu: fortsätta äta chokladflingor direkt ur paketet och läsa om sci-fi och sexual harassment samt intervjuteknik.

No comments:

Post a Comment