Thursday, February 20, 2014

Den stora basketmatchen

I tisdags vardagslyxade vi lite och gick på NBA-match. Det var Washington Wizards som spelade mot Toronto Raptors. Johan smsade dagen innan och frågade om jag ville följa med och självklart ville jag det, jag hade ju varit insnöad i 5 dagar och kände att jag behövde se något annat än lägenhetens vita väggar. Och finns det något bättre sätt att bota sånt än att gå på match med vänner? Tror inte det.

Fastän jag inte förstår någonting av basket var det ändå väldigt roligt! Det hela kändes lite som att jag var med i One Tree Hill och då blev det extra bra.


Innan matchen började sjöngs det nationalsånger för båda lagen. Det kändes lite extra speciellt att höra USAs för jag fattar liksom fortfarande inte att jag faktiskt är här.


Presentationen av lagen och spelarna var superhäftig och vi konstaterade gång på gång att det var mycket bättre här än hemma och att Bern borde börja ta efter med ljus- och pyroteknik när Örebro Hockey spelar. Plus att det var lite extra häftigt att se Verizon center (måste se en Capitals match snarast!).


Det var aldrig så att det blev tråkigt i pausen, för direkt när det var break eller time out så sprang det ut folk och dansade eller hade dunktävling/spex. Passar superbra för mig som har så kort fokus på såna här grejer.


Jag lärde mig vart och hur man kan göra poäng, vad foul är och att lagen byter plats efter halva tiden så jag tycker att det var rätt lyckat. Började få lite koll på hur spelet fungerar i slutet av matchen så det vore kul att gå igen och hänga med från början.


Wizards låg under större delen av matchen men på slutet var det nära att de kom ikapp, så då blev det himla spännande! Då hade det även kommit lite mer folk också, tydligen är det vanligt med drop-in basketmatcher här. Tyvärr förlorade de med 103-93 eller något sånt, men det spelade inte så stor roll för mig, jag var mest bara där för upplevelsen.


Verizon center, tack för denna gången och förhoppningsvis ses vi snart igen!

No comments:

Post a Comment