Thursday, February 20, 2014

En onsdag i Arlington


Igår när jag kom hem från journalistiklektionen var jag jättehungrig för jag hade gått upp extra tidigt för att träna innan och hade därför ätit frukost alldeles för tidigt för att klara mig hela dagen. När jag skulle laga mat insåg jag att jag inte hade så mycket kvar så det fick bli en blandning av det lilla jag hade kvar. En macka med två olika skivor bröd, Philadelphia, kalkon, senap och peppar och till det åt jag Doritos och drack upp det allra sista vattnet. Skypade med mamma samtidigt och blev lite avis-hungrig när jag hörde att hon lagade mat till min bror.


När vi hade skypat klart tog jag med kameran ut för att gå och handla. Det var vår i luften och solen värmde, även om den var på väg ner. Alltså, får lite pirr i magen varje gång jag tänker att jag faktiskt är här. <3


Något att lyssna på är ett måste för att gå och handla! Brukar lyssna på Filip och Fredriks podcast fast internet krånglade i lägenheten så det gick inte att ladda hem den, så Spotify fick duga. Annars är det så himla bra att podcasten räcker till promenaden dit, handlingen där och promenaden hem igen.  Ibland (okej, oftast) är de så roliga att jag går och skrattar för mig själv bland hyllorna fast det är ju bara bra egentligen.


Älskar att det är blå himmel fastän det bara är februari. Känns magiskt.


På vägen hittade jag en enorm vattenpöl efter morgonens spöregn. Vädret här är så himla ostabilt alltså. Men den här gången var det bra, för det speglade sig så fint i vattnet.


Nästa gång kameran fick åka fram var när jag hade handlat och förvånat mig själv när jag fick ner alla varor i ryggsäcken. Äggen fick sticka upp lite och hallonen fick åka i flaskhållaren på sidan, men skam den som ger sig. Jag har blivit så himla bra på att packa sen jag kom hit och började handla mat själv. Kan få ner hur mycket som helst i en enda ryggsäck! Är nog världsmästare i tetris snart.


Firade packnings-segern med en Snapple! Har bara druckit den med persika-smak tidigare så jag tänkte att jag provar något nytt. Hallon-smak får 3.5/5 poäng. Inte den godaste, men heller inte helt fel.


Efter handling och vätskepaus promenerade jag hemåt igen och det hade hunnit bli mörkt.


Väl hemma var det ägg-inspekteringsdags för att se hur många som klarat sig. 9/10 är väl inte så tokigt ändå? Tur att jag flyttade de andra varorna från påsen för det var ägginnehåll i hela påsen så nu får äggen bo i en plastburk istället.


Sen lagade jag mat och tittade på Shaytards vlog från Disneyland (vill åka dit!) och sen skrev jag en text till creative writing och läste till business communication och sen somnade jag alldeles för sent för att gå upp kl 06 för att åka till skolan igen.

Och så var det med den onsdagen!

No comments:

Post a Comment