Friday, February 21, 2014

Collegemat: Pasta och tomatsås

I onsdags fick jag en geniidé och köpte fjärilsmakaroner (för de är de bästa!) och Barilla tomatsås. Det blev så himla gott och det gick supersnabbt att laga så det passar ju utmärkt. Vet inte riktigt varför jag inte tänkt på det tidigare. Har fastnat lite i alfredosås-träsket.


Börja med att koka pasta. Jag valde fjärilsmakaroner och just de här skulle koka i 11 minuter.


Jag gillar inte att vänta så under tiden gjorde jag en kopp persiko-te.


Häll av vattnet från pastan.


In med tomatsåsen i den löjligt stora mikron i ca 45 sekunder. Använd någon typ av lock för annars skvätter det.


Häll tillbaka pastan i kastrullen, i med en klick smör och rör om. Blir mycket godare så.


Häll ihop pasta och tomatsås och rör om. Strö ost över, gärna parmesanost men den enda jag hittade jag Mexican Mix eller vad den nu hette, och det funkade minst lika bra.


Klart! Vid det här laget var teet redo att drickas, perfekt timing alltså. Det här var så himla snabbt och smidigt att jag åt samma sak igår när jag kom hem från skolan. Succé! 

No comments:

Post a Comment